mandag 13. desember 2010

A tribute to "Fattighuset i Holmestrsand"

The first post of the blog is a tribute to "Fattighuset i Holmestrand" (The poor house in Holmestrand). It's a very old house that once was a house for the poor, and now renovated and the winner of the peoples price for the most beautiful house in Norway. This house is located in my town, and I was so happy to see what wonderful work they have done. They have a blog named "Livet i Fattighuset" (The life in the poor house). It is a blog created by the wife of the house, it show the development of the renovation and tell about their daily life. To follow this blog has done something to me, I have got more love for the old things, and the simple, but beautiful! I love the blog, it have so beautiful pictures and stories. The blog has open  a new world for me, and beside my hairdresser that is an interior architect the blog also has inspired me in the design of La Casa de Amor (The House of Love). That blog is the cause of this blog, thats the reason for this tribute!

The link to my tribute is:  http://fattighuset.blogspot.com


Det første innlegget i bloggen er en hyllest til "Fattighuset i Holmestrand.Det er et veldig gammelt hus, som en gang var et hus for de fattige,  renovert og vinneren av folkets pris for den vakreste huset i NorgeDette huset ligger i byen min, og jeg var  glad for å se hvilken fantastisk jobb de har gjort. De har en blogg som heter "Livet i Fattighuset". Det er en blogg opprettet av kona i huset, som viser utviklingen i renoveringen og forteller om deres daglige liv. Å følge denne bloggen har gjort noe med meg, har jeg fått mer kjærlighet for de gamle tingene, og det enkle, men vakre! Jeg elsker bloggen, den har  vakre bilder og historier. Bloggen har åpnet en ny verden for meg, og ved siden av frisøren min som er  interiørarkitekt, har bloggen også inspirert meg i utformingen av  La Casa de Amor (Kjærlighetshuset). Den bloggen er årsaken til denne bloggen, derfor  denne hyllesten!


Koblingen til min hyllest er: http://fattighuset.blogspot.com/


2 kommentarer:

  1. Høres interessant ut! Tror jeg må følge litt med her:) Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så ufattelig hyggelig med et tribute-innlegg. Jeg blir reint flau :-) Men veldig moro! Det skal bli fint å følge med på bloggen din. Min mor vokste opp i en av disse leilighetene.

    Lykke til!
    Marie i Fattighuset

    SvarSlett